יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

תוכנית שותפים, שיווק רשתי ושיטת הפירמידה

בואו נדבר על ההבדלים בין תוכנית שותפים, שיווק רשתי (MLM) ושיטת הפירמידה. אם אתה רק מתחיל את דרכך באינטרנט, מושגים אלו יכולים להיות מבלבלים. לכן, החלטתי לכתוב פוסט זה על מנת להבהיר בצורה תמציתית את שלושת השיטות ולעזור לך (ולעצמי :) )לזהות כל אחת ואחת מהן.

שיווק רשתי (MLM- Multi Level Marketing)- בשיטה זאת היא הוותיקה ביותר, התחילה את דררכה ב"עולם האמיתי" ובשנים האחרונות עברת גם למדיית האינטרנט.
ישנו מוצר מוגמר וסופי אותו אנו קונים מהספק (נניח, חברת Herbalife), כלומר, מלאי מסויים שיהיה ברשותנו והשקענו כסף בקנייתו, ואותו מנסים למכור לצרכן במספר רב של רמות.
אנו מרוויחים כסף ממכירת המוצר וגם מגיוס אנשים אחרים לאותה תוכנית שיווק. ההזמנות לתוכנית זו נראות בדרך כלל כ: "בואו לנסות מוצר נהדר X אשר מביא איתו הזדמנות עסקית נפלאה".

תוכנית שותפים (Affiliate Program)- בתוכנית שותפים (לינק לפוסט קודם), אנו נרשמים כמשווקים בחברה מסויימת, מקבלים לינק ייחודי למוצר אותו החברה מייצרת, ומפרסמים אותו בכל דרך ושיטה שנבחר (פרסומות ממומנות, פייסבוק, גוגל, פורומים, חתימות, לינקים, אימיילים, מכירה ישירה וכ''ו). כאשר המוצר נמכר- אנו מקבלים עמלה. הדגש כאן הוא על קידום המוצר וקבלת העמלה ולא על גיוס אנשים חדשים.
החלק המבלבל נובע מאתרים אשר מציעים גם תוכנית שותפים למכירת מוצר וגם גיוס אנשים נוספים דרכך וקבלת עמלה על המכירות שלהם (כמובן, חשוב להדגיש, העמלה היא לא על חשבון הרווח של האנשים תחתך). השוני משיווק רשתי, שכאן, נקבל עמלה רק על מספר מוגבל של שכבות (עד 2 בדר''כ) לעומת MLM בהם העמלה נגבת מכל השכבות תחתיך. חשוב להדגיש, תוכנית שותפים שונה מהותית משיווק רשתי.

ישנם מספר אתרים אשר מרכזים בהם אפשרויות רבות לתוכניות שותפים. הידועים בינהם הם ClickBank העולמית ו-WeSell הישראלית (לחץ להצטרפות, לינק שותפים).
בתוכנית שותפים לא תדרש השקעת כסף התחלתית אלא השקעת זמן. אם יש לכם אוריינטציה מכירתית ואהבה לגלישה- אתם חייבים לנסות.

שיטת פירמידה (Pyramid Scheme)- המון תוכניות שיווק מנסות להציג את עצמן כשיווק רשתי (MLM) אל בפועל הן תוכניות פירמידה. מה ההבדל? כאשר לא ברור מתיאור התוכנית מה המוצר הנמכר, זאת שיטת הפירמידה.
מדובר לרוב בתיאורים כגון "בואו לעשות אלפי דולרים בחצי שעה תוך מאמץ מינימלי!" אבל, לא רשום כלל\לא ברור מהוא המוצר אותו מקדמים. המטרה כאן לקחת את הכסף שלך ולגרום לך לקחת את הכסף של הבא בתור. אין מוצר אמיתי שנמכר.


מקווה שפוסט זה הבהיר כמה נקודות, פורצ'ון.

יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

מה היא בעצם תוכנית שותפים?

כפי שהצגנו קודם, ישנן מספר דרכים להרוויח כסף באינטרנט. אחת מהן היא תוכניות השותפים.
מה היא בעצם תוכנית שותפים?
במילים פשוטות, זהו מודל עסקי מתקדם ליצירת רווחים דרך שיווק מוצרים המוצעים ע''י בעל עסק וגזירת עמלה על ביצוע כל מכירה או פעולה אחרת.

על אלו פעולות בתוכניות שותפים ניתן לקבל תגמול? ישנן מספר פעולות מתוגמלות והן:
1. תגמול על רכישה (PPS- Pay per Sale).
2. תגמול על מילוי פרטים, ביטוי הידוע גם כליד (PPL- Pay per Lead).
3. תגמול על קליק (PPC- Pay per Click).
4. תגמול על עולה שאינה אחת מהמוזכרות לעיל (PPA- Pay per Action).

איך כל זה עובד בפועל? המשווק נרשם לאתר העסק אשר מציע תוכנית שותפים, לאחר מכן, המשווק מקבל לינק ייחודי איתו הוא ישווק את המוצרים הנבחרים בכל דרך שיבחר בין עם דרך פרסומות ממומנות, באנרים, פירסומים בבלוג, פורומים, שליחה ישירה לחברים, פייסבוק, אי-מיילים וכ''ו.
כמו כן, בעזרת לינק ייחודי זה העסק יצליח לזהות את המשווק והספציפי ואת רווחיו לזקוף לזכותו. יחד עם הלינק הייחודי, העסק מספק מגוון רחב של כלים אשר יקלו על המשווק בעבודתו כגון: באנרים, טקסטי פרסום, תבניות לאי-מיילים, מילות חיפוש נבחרות וכ''ו.

רוב תוכניות השותפים מרוכזות באתרים מרכזיים כגון СlickBank הבינלאומי ו-WeSell הישראלי והמושקע.
לא רוצה לפתח ציפיות (גם לעצמי :) ), אבל הדיווח האחרון של WeSell מספר על כ-18 מיליון שקלים אשר שולמו כעמלות למשווקי האתר.
לחצו על הקישור הבא בכדי לנסות את רשת השותפים של WeSell : הרשמה ל- WeSell (שימו לב, הקישור לאתר הוא תוכנית שותפים, הדגמה חייה לאיך התוכנית עובדת. כמובן שאשמח מאוד אם תשתמשו בלינק שסופק כאות תודה קטן).

מצורף צילום מסך עדכני של האתר, ניתן לראות בו דוגמאות לחלק מתוכניות השותפים המוצעות.
:

נתראה בעידכון הבא, פורצ'ון.

יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

איך לעשות כסף באינטרנט?

בפוסט זה ארצה לספר בקצרה על השיטות העיקריות לעשיית כסף באינטרנט.
אם להסתכל על התמונה במבט מאוד כללי, להבנתי ישנן 3 שיטות עיקריות:

שיטה 1- השתתפות בשלל פעילויות אינטרנטיות אשר מניבות כסף (אם כי קטן) כגון מילוי סקרים, שאלונים, קבלת אימיילים וכ''ו. בעתיד אעשה פוסט המרכז מגוון פעילויות במקום אחד מסודר.

שיטה 2- שימוש בשירותי פרסום קיימים כגון Google AdSense (אתם יכולים לנסות וללחוץ על הפרסומת בצידו הימני של הבלוג ;) ) אשר מאפשרים למשתמש להציב באתרם שטח פרסומי בגודל רצוי וכל לחיצה על הפרסומת תניב להם רווח מסויים. תוכן הפרסמות מתאים את עצמו לתוכן האתר.

שיטה 3- פירסום תוכניות שותפים כגון Сlickbank הבינלאומי ו-WeSell הישראלי. 
מדובר על מוצרים אשר האתרים מציעים ואנחנו, השותפים, משווקים אותם לקהל הרחב באמצעות פרסומות\ באנרים\ אי-מיילים\ מאמרים\ דפי נחיתה ומכירה\ קישורים ישירים בפייסבוק וכ''ו.


בהצלחה, פורצ'ון.

יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

יצירת לשונית נחיתה בעמוד האוהדים שלכם בפייסבוק

אקדיש את הפוסט הראשון בבלוג לחבר יקר שנקרא לו מ'.
מ', אין צורך לחפש באינטרנט- הנה המדריך המלא ליצירת לשונית iFrame לעמוד האוהדים שלך :)

השלב הראשון: חיפוש האפליקציה שתאפשר את יצירת הלשונית:

 

השלב השני:
התקנת האפליקציה. לאחר שמצאנו אותה ועברנו לעמוד שלה, נבחר בכפתור "Add Static HTML to a Page". בעמוד הבא שיפתח נבחר את עמוד האוהדים אליו נרצה להוסיף את אפליקציית ה-iFrame ונלחץ על לחצן Add Static HTML: iFrame Tabs.

 
השלב השלישי: כרגע ניתן לראות את הלשונית בעמוד האוהדים שלכם.
אם נעבור אליה, יוצג מסך העריכה כפי שמוצג בצילום מסך. ישנן 2 תיבות עריכה (אותן ניתן לערוך בעזרת HTML\ Javascript\ CSS), העליונה מיועדת ל-Non Fans כלומר, אנשים שעוד לא עשו לייק (בחלק הזה ניתן לשכנע את קהל הגולשים ללחוץ לייק על מנת לקבל תוכן חינמי או שירות שאתם מספקים) והתחתונה ל-Fans, אנשים שכבר עשו לייק (בו ניתן לתת לינק לתוכן שהצעתם קודם). אפשרויות אלו נותנו המון מקום לדימיון ועיצוב.

השלב הרביעי: עריכת שם הלשונית.
את שם הלשונית ניתן לערוך אם נכנס ל-Edit Page, נעבור ל-Apps ו-Edit Settings של אפליקצית הלשונית.


 נקודות חשובות: