יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

תוכנית שותפים, שיווק רשתי ושיטת הפירמידה

בואו נדבר על ההבדלים בין תוכנית שותפים, שיווק רשתי (MLM) ושיטת הפירמידה. אם אתה רק מתחיל את דרכך באינטרנט, מושגים אלו יכולים להיות מבלבלים. לכן, החלטתי לכתוב פוסט זה על מנת להבהיר בצורה תמציתית את שלושת השיטות ולעזור לך (ולעצמי :) )לזהות כל אחת ואחת מהן.

שיווק רשתי (MLM- Multi Level Marketing)- בשיטה זאת היא הוותיקה ביותר, התחילה את דררכה ב"עולם האמיתי" ובשנים האחרונות עברת גם למדיית האינטרנט.
ישנו מוצר מוגמר וסופי אותו אנו קונים מהספק (נניח, חברת Herbalife), כלומר, מלאי מסויים שיהיה ברשותנו והשקענו כסף בקנייתו, ואותו מנסים למכור לצרכן במספר רב של רמות.
אנו מרוויחים כסף ממכירת המוצר וגם מגיוס אנשים אחרים לאותה תוכנית שיווק. ההזמנות לתוכנית זו נראות בדרך כלל כ: "בואו לנסות מוצר נהדר X אשר מביא איתו הזדמנות עסקית נפלאה".

תוכנית שותפים (Affiliate Program)- בתוכנית שותפים (לינק לפוסט קודם), אנו נרשמים כמשווקים בחברה מסויימת, מקבלים לינק ייחודי למוצר אותו החברה מייצרת, ומפרסמים אותו בכל דרך ושיטה שנבחר (פרסומות ממומנות, פייסבוק, גוגל, פורומים, חתימות, לינקים, אימיילים, מכירה ישירה וכ''ו). כאשר המוצר נמכר- אנו מקבלים עמלה. הדגש כאן הוא על קידום המוצר וקבלת העמלה ולא על גיוס אנשים חדשים.
החלק המבלבל נובע מאתרים אשר מציעים גם תוכנית שותפים למכירת מוצר וגם גיוס אנשים נוספים דרכך וקבלת עמלה על המכירות שלהם (כמובן, חשוב להדגיש, העמלה היא לא על חשבון הרווח של האנשים תחתך). השוני משיווק רשתי, שכאן, נקבל עמלה רק על מספר מוגבל של שכבות (עד 2 בדר''כ) לעומת MLM בהם העמלה נגבת מכל השכבות תחתיך. חשוב להדגיש, תוכנית שותפים שונה מהותית משיווק רשתי.

ישנם מספר אתרים אשר מרכזים בהם אפשרויות רבות לתוכניות שותפים. הידועים בינהם הם ClickBank העולמית ו-WeSell הישראלית (לחץ להצטרפות, לינק שותפים).
בתוכנית שותפים לא תדרש השקעת כסף התחלתית אלא השקעת זמן. אם יש לכם אוריינטציה מכירתית ואהבה לגלישה- אתם חייבים לנסות.

שיטת פירמידה (Pyramid Scheme)- המון תוכניות שיווק מנסות להציג את עצמן כשיווק רשתי (MLM) אל בפועל הן תוכניות פירמידה. מה ההבדל? כאשר לא ברור מתיאור התוכנית מה המוצר הנמכר, זאת שיטת הפירמידה.
מדובר לרוב בתיאורים כגון "בואו לעשות אלפי דולרים בחצי שעה תוך מאמץ מינימלי!" אבל, לא רשום כלל\לא ברור מהוא המוצר אותו מקדמים. המטרה כאן לקחת את הכסף שלך ולגרום לך לקחת את הכסף של הבא בתור. אין מוצר אמיתי שנמכר.


מקווה שפוסט זה הבהיר כמה נקודות, פורצ'ון.

אין תגובות: